W swojej codziennej działalności przykładamy się do minimalizacji niekorzystnego oddziaływania na środowisko. Dbamy o dobry stan techniczny tramwajów i infrastruktury, a budując nowe i modernizując istniejące trasy implementujemy nowoczesne rozwiązania ograniczające hałas oraz wibracje. Wszędzie tam, gdzie to możliwe, wprowadzamy linie z zabudową roślinną. Po otrzymaniu wszystkich 123 zamówionych tramwajów marki Hyundai nasza flota składów niskopodłogowych powiększyła się do 434 sztuk. Dzięki temu aż 75 procent tramwajów codziennie kursujących po ulicach Warszawy stanowią nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy.
W celu zmniejszania oddziaływań stosujemy:
toczenie kół tramwajowych
gwarantuje, że koła w wagonach są idealnie okrągłe i gładko suną po szynach. W 2023 roku wykonaliśmy 1022 toczenia kół w wagonach,
profilowanie szyn
utrzymuje gładkość szyn, dzięki której przejazd tramwaju jest płynny i cichy. W 2023 roku wykonaliśmy profilowanie zapobiegawcze na długości 912 km (odcinki torowiska były profilowane wielokrotnie),
smarowanie szyn
ze stacjonarnych smarownic torowych, które minimalizuje hałas i ogranicza zużycie szyn na łuku – na naszej sieci zamontowanych jest 58 takich urządzeń,
smarowanie obrzeży kół
w wagonach niskopodłogowych, które minimalizuje hałas i ogranicza zużycie kół.
Monitorujemy nasz wpływ na środowisko. W 2023 roku przeprowadziliśmy badania poziomu hałasu w 58 punktach pomiarowych. Dla zapewnienia pełnej bezstronności wszystkie testy przeprowadziła specjalistyczna firma posiadająca uprawnienia od Polskiego Centrum Akredytacji.
Nie posiadamy żadnych informacji na temat zanieczyszczenia światłem.