Innowacje – skrzyżowania objęte zieloną falą dla tramwajów

W 2023 roku wdrożyliśmy priorytet dla tramwajów w 17 lokalizacjach:

  • południowy ciąg ul. Marszałkowskiej (przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniach: al. Armii Ludowej, Litewska, Zoli) – 3 skrzyżowania;
  • ciąg ul. Annopol – 3 skrzyżowania;
  • ciąg ul. Słomińskiego – 2 skrzyżowania;
  • skrzyżowanie ul. Mickiewicza z ul. Potocka;
  • skrzyżowanie al. płk. Kuklińskiego z ul. Myśliborska – usprawnienie warunków ruchowych dla samochodów oraz polepszenie priorytetu dla tramwajów;
  • przywrócenie priorytetu dla tramwaju na skrzyżowaniu ul. Marymonckiej z al. Zjednoczenia po zmianach w stałej organizacji ruchu al. Zjednoczenia;
  • wdrożenie przez Zarząd Dróg Miejskich koordynacji pro tramwajowej na ciągu ul. Broniewskiego, który był opiniowany przez Spółkę – 6 skrzyżowań.

80%

skrzyżowań z sygnalizacją świetlną i ruchem tramwajowym, które zapewniają tramwajom zieloną falę.

Dodatkowo, we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich ogłosiliśmy trzyczęściowy przetarg na wdrożenie priorytetu dla tramwajów. Realizacja umów rozpocznie się w 2024 roku:

  • ciąg ul. Grójeckiej – 7 skrzyżowań,
  • ciąg ul. Powstańców Śląskich i al. Reymonta – 4 skrzyżowania,
  • ciąg ul. Puławskiej – 8 skrzyżowań.

Drony – nadzór z powietrza.

Nowym elementem działalności Nadzoru Ruchu jest wykorzystanie bezzałogowych statków powietrznych podczas różnego rodzaju aktywności, spośród których można wyróżnić:

  • monitorowanie funkcjonowania tramwajowego transportu zbiorowego;
  • tworzenie dokumentacji zdjęciowej oraz nagrań z tras tramwajowych na potrzeby nadzoru inżynierskiego, inwestycji strategicznych i infrastrukturalnych;
  • sprawdzanie z powietrza stanu obiektów należących do Spółki;
  • kontrolę działania algorytmów sygnalizacji świetlnej.

Ten nowoczesny system bezzałogowego nadzoru powietrznego będzie rozwijany w najbliższych latach.